Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris J.L.Martín. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris J.L.Martín. Mostrar tots els missatges

dimecres, 23 de febrer del 2011

Quico el progre




QUICO,EL PROGRE, de José Luís Martín
Ámbito Cultural del Corte Inglés (Portal de l'Ángel 19-21, 6a planta)

Del 3 al 24 de Març de 2011
Horari. : de dilluns a dissabte
Inauguració .: dijous dia 3 a les 19 h.

Exposició d'originals del popular personatge creat per J.L. Martin i publicat a el Periodico de Catalunya des dels anys 1980 al 1989.

Les tires de Quico, el progre, són un dels millors exponents contemporanis d'aquest gènere eminentment periodístic. A través de la ironia i un grafisme necessàriament sintètic , l'autor viatja pels tòpics i les contradiccions d'aquesta espècie urbana i universal, avui dia en perill d'extinció, a la vegada que es revela com un eficaç cronista d'una època, no tan llunyana, on la transició política començava a mostrar certes imperfeccions.

J.L. Martin va ser cofundador de la revista El Jueves junt amb els humoristes gràfics Tom i Romeu. És en aquesta publicació on va fer popular un altre dels seus personatges: El Dios. També a El Periodico de Catalunya va fer, durant set anys, l'acudit editorial i compta amb una llarga trajectòria en el món del teatre i la televisió com guionista, productor i director.

La inauguració contarà amb la presència de l'autor, José Luis Martín, i anirà a càrrec de l'estudiós i també humorista gràfic, Jaume Capdevila.


Organitza : Tantatinta